Mobilya devi holdingin gözü hem İstikbal’de hem İtalya’da

admin

Meltem GÜNAY

Bünyesinde Kelebek, Doğtaş, Kelebek Mutfak-banyo, Ruum Store ve Love Yatak’ı barındıran Doğanlar Mobilya Grubu, düzenlediği toplantıyla hem 2023 senesini değerlendirdi hem de 2024 yılı için hedeflerini açıkladı. Sektörü en çok zorlayan konuların başında gelen kredi kartına taksit sayısı kısıtlaması olduğunu toplantıda vurgu yapılırken, şirketin Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Doğan, halen TMSF’de olan ve önümüzdeki dönemde satışa çıkarılması beklenen İstikbal Grubu’nun markalarıyla ilgilendiklerini söyledi. Yine yurt dışında İtalya’da da bir marka ile ilgilendiklerini belirten Doğan, bu sene içerisinde satın alma sürecini bitirmeyi hedeflediklerini anlattı.

Firma olarak Türkiye ve dünyada büyümeyi 2024 yılında da sürdürmeyi hedeflediklerini söyleyen Doğan, yurt dışı ve yurt içinde yeni satış kanalları açmayı sürdüreceklerini belirtti.

YÜZDE 70 BÜYÜME ÖNGÖRÜYORUZ

Toplantıda 2023 yılının verilerini ve 2024 yılının hedeflerini paylaşan Doğanlar Mobilya Grubu CEO’su Mustafa Karamemiş, deprem, ekonomik zorluklar, finansal zorluklar gibi durumlara rağmen yılı başarıyla kapattıklarını belirterek şu bilgileri paylaştı; “2023 yılında, 2022 yılına kıyasla yüzde 80 oranında büyüme elde ettik. 2024 yılında ise 2023’e göre yaklaşık yüzde 70 büyüme öngörüyoruz. 2023 yılında yurtiçinde 623 ve yurt dışında 107 olmak üzere toplam 730 satış noktasına ulaştık. Bu büyümeyi destekleyecek satış noktaları ile henüz bulunmadığımız lokasyonlarda mevcut satış noktalarımıza ek olarak yaklaşık 80 yurtiçi, 25 yurtdışı satış noktasını ailemize dahil etmeyi hedefliyoruz. Bugün 45 ülkeye ihracat yapıyoruz. Son dönemde Doğtaş markamız; Moldova, Özbekistan, Almanya, Pakistan, Libya ve Mauritius, Kelebek markamız Moskova ve Hollanda, Lova Yatak markamız da Azerbaycan ve Irak pazarında yerini aldı. “

Karamemiş, 2023 yılında ihracatın şirket cirosu içindeki payının yüzde 9 olduğunu, bunu 2024 yılında yüzde 12’ye çekmeyi hedeflediklerini belirtirken, 2027’ye kadar olan süreçte bu oranı yüzde 25’e yükseltmeyi amaçladıklarını kaydetti.

2024 İHRACAT YILI OLACAK

Karamemiş, 2024 yılının ihracat yılı olacağını belirterek, “Hedef pazarlarımız ABD, Afrika ve Ortadoğu. ABD’de yeni yapılanmalar ve online satış ile büyümeyi hedefliyoruz. Avrupa’ya ihracat 2023’de olumsuz etkilendi ama tüketim hiç bitmez” dedi.

EN ÇOK ZORLAYAN KISITLI TAKSİT SAYISI

Karamemiş sektör olarak en çok kredi kartlarına getirilen taksit sınırlamasının kendilerini zorladığını belirtirken, “2023’ün son altı ayında dövizdeki artış, faiz artışı, maliyetlerin yükselmesi, ücretlerin artışı gibi bir çok maliyeti artıran durum yaşandı. 2 yıl önce 69-79 bin bandında olan evlilik paketleri şu anda 200 bin TL’yi aştı. Kredi kartındaki taksit sayısı az olunca tüketici destek aramak zorunda kaldı. Biz kredi kartına taksit sayısını artırma yönünde taleplerimizi iletiyoruz” diye konuştu.

MÜŞTERİ TİPİ DEĞİŞTİ

Karamemiş’in dikkat çektiği bir nokta ise artık müşteri tiplerinin değişmiş olması. “15 yıl önceki müşteri tipi yok” diyen Karamemiş artık tekil satışların arttığını ve müşterilerin bir ürünü almadan önce internette, mağazalarda araştırarak karar verdiğini belirterek, “Fiyatı artıralım müşteri alır durumu bitti. Artık öyle bir dünya yok” dedi.

İSTİKBAL MOBİLYA İLE İLGİLENİYORUZ

Toplantıda bir soru üzerine halen TMSF’de olan İstikbal Mobilya ile ilgilendiklerini söyleyen İsmail Doğan, şirkete ait markalar üzerinde durduklarını dile getirerek, “Almaya niyetimiz var. TMSF’nin değerlendirmesini bekliyoruz. Sadece bir tane marka ile ilgileniyoruz” bilgisini paylaştı.

Yine yurt dışında da bir markayla ilgili araştırmalarının devam ettiğini de belirten Doğan, “İtalya’da bir marka ile ilgileniyoruz bu uzun soluklu bir süreç. Detaylı fizibilite yapıyoruz. Marka ve üretim tesisi olarak düşünün. Bu sene içerisinde bitirilmesi planlanıyor” dedi.

patronlardunyasi.com

Yorum yapın